朱光浅说,“文艺和梦一样,都是带着假面具逃离意识检查的欲望。”所以,文艺就像梦一样,和现实生活是有距离的。

Shine - Years & Years

+:

DAY-70

LOVE YOU  @-Cedric- 

被你治愈了啊哈

跟你在一起好幸福啊哈

: )

我们已经在想下一次见都不知道要什么时候

我们就是网恋啊哈

MISSSSSSSSSSS YOU


歌词(自行翻译):

I remember us alone

我记得我们独处

Waiting for the light to go

静候着光芒褪尽

Don't you feel the hunger?

你感受到那种渴望了吗?

I've got so many secrets to show

我有太多秘密要展示


When I saw you on the stage

当我看到你在舞台上

I shiver with the look you gave

我因你的眼神而颤抖

Don't you hear that rhythm?

你听到那种韵律了吗?

Can you show me how we can escape?

能不能告诉我怎样逃离?


oooooh oooooh

I was biting my tongue

我一时语塞不知所措

I was trying to hide

我想要逃避


oooooh oooooh

I'll forget what I've done

我会忘记我所做的一切

I will be redefined

我会被重新定义


It's shaking the sky

天摇地动

And I'm following lightning

我追随着闪电

I'll recover if you keep me alive

如果你给我生命我就能复原


Don't leave me behind

别丢下我

Can you see me I'm shining

你能看到吗我也闪耀着

And it's you that I've been waiting to find

你就是我一直在寻找的人


I'm holding it all tonight

今晚我要保留一切

I'm folding it all tonight

今晚我要收藏一切

You know that you make it shine

你知道你让这全部都烨烨生辉

It's you that I've been waiting to find

你就是我一直在寻找的人


I'm holding it all tonight

今晚我要保留一切

I'm folding it all tonight

今晚我要收藏一切

You know that you make it shine

你知道你让这全部都烨烨生辉

It's you that I've been waiting to find

你就是我一直在寻找的人


Now that we can hear that sound

既然我们听到了那声响

Now that you can hold me down

既然你已经抱紧了我

You can pull me under

你可以带我入地

You can raise everything to the ground

你也可以让一切都付出表面


Everything I can arrange

我能安排的所有

Every part of me you change

我的每一处都被你改变

Just hold me together

让我完整

Tell me you'll always want me to stay

告诉我你会永远让我留下来


oooooh oooooh

I was biting my tongue

我一时语塞不知所措

I was trying to hide

我想要逃避


oooooh oooooh

I'll forget what I've done

我会忘记我所做的一切

I will be redefined

我会被重新定义


It's shaking the sky

天摇地动

And I'm following lightning

我追随着闪电

I'll recover if you keep me alive

如果你给我生命我就能复原


Don't leave me behind

别丢下我

Can you see me I'm shining

你能看到吗我也闪耀着

And it's you that I've been waiting to find

你就是我一直在寻找的人


I wanna be the one you steal

我想要成为你偷走的那颗心

I wanna be the one you shield

我想要成为你保护的那个人

I wanna be the one that your love, that your love can heal

我想要成为你的爱治愈的那枚灵魂


I wanna be the one you steal

我想要成为你偷走的那颗心

I wanna be the one you shield

我想要成为你保护的那个人

I wanna be the one that your love, that your love

我想要成为你的挚爱,你的挚爱


+.

2016.8.4

于北京

评论
热度 ( 72 )

© 创C | Powered by LOFTER